לפרטים 1-800-280-281

תואר ראשון ושני יראת 08-8511572 לומדי המשך והסבה מלי 08-8511513

הכירו את המרצים

2013-10-03 15.03.33ראש החוג – ד"ר רחל וינקלר

אשת חינוך ומרצה ותיקה, בעלת ניסיון רב בהוראה ובהדרכה פדגוגית בתחום הגיל הרך.

השכלה אקדמית :  Ph.D  בהונגריה אוניברסיטת " MA  ,  " ELTE  האוניברסיטה העברית ירושלים ,      BA  אוניברסיטת "בר אילן" רמת גן , תעודת הוראה מכללת "תלפיות" תל- אביב.

מעבירה השתלמויות וסדנאות לגננות ומורות במגוון נושאים: קירוב הורים להוויה בית ספרית על מנת ליצור מערכת יחסים בונה וביקורתית, גישה ביבליותראפית דרך הוראת הספרות, תהליכי ארגון ושיפור אקלים כיתה מיטבי בכיתת הגן וביה"ס, עיצוב סביבה חינוכית-לימודית ועבודה בקבוצות בגן ובביה"ס, פיתוח האוריינות בשילוב מוכנות לקראת ביה"ס עפ"י תה"ל החדשה, פיתוח מקצועי של גננות מותאם לדרישות אופק חדש.

הקורס "מעורבות הורים" ללומדי המשך והסבת אקדמאים מבוסס על עבודת הדוקטורט שעסקה בתחום מעורבות הורים בבתי הספר הרגילים והקהילתיים.

מעדכנת תדיר את תוכניות הלימודים לסטודנטיות בהתאם לשינויים המתבקשים על פי דרישות משרד החינוך האגף לחינוך הקדם יסודי. הסטודנטיות מיישמות ומתנסות בשינויים אלו בהכשרה המעשית, במטרה להקל עליהן את המעבר לשדה החינוך. מתוך שאיפה להצמיח סטודנטית יצירתית בעלת עצמאות, אחריות ויוזמה, פועלת להעצמת פרח הוראה כמנהיגה במסגרת החינוכית.

 

דר חנה קהתד”ר חנה קהת

כתבה את הדוקטורט שלה באוניברסיטה העברית בירושלים במחשבת ישראל. בנושא: “תמורות באידיאה של תלמוד תורה בעידן המודרני”. עוסקת במחקר ובהוראה בתחומים של מקרא ומחשבת ישראל כמו כן עוסקת במחקר, בכתיבה ובהוראה בתחום של מגדר ויהדות. מלמדת במכללת גבעת וושינגטון, מכללת סמינר הקיבוצים ובלימודי תואר שני בתרבות ישראל במכללת אחווה. פרסמה מאמרים רבים, בכתבי עת מדעיים, בספרי עיון והגות ובמסגרות חינוכיות; פרסמה שלשה ספרים: “משנת הנצי”ב”, “פמיניזם ויהדות – מהתנגשות להתחדשות” ו”למוד תורה של נשים – אידיאה ומשמעות”.
ד”ר קהת היא בעלת תואר דוקטור לשם כבוד ממכון וייצמן וכן בעלת אות נשיא המדינה למתנדב, ואות שדולת הנשים בישראל.

 

 

תמונה לאתר- דר אסתי איזמןד"ר אסתי איזמן

ד"ר איזמן סיימה את לימודיה לקראת תואר ראשון, שני ושלישי באוניברסיטת בר אילן. נושא עבודת המחקר שלה הוא השפעות ההתקשרות, הרווחה הנפשית והאוריינטציה הדתית על איכות האינטראקציה התווכית בפרספקטיבה תלת-דורית. במהלך לימודיה זכתה למלגות הצטיינות ונכללה בין מלגאי שופף לתואר השלישי. לד"ר איזמן נסיון רב בעבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים והיא כיהנה כמדריכה מחוזית במחוז מרכז לשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל. היא עובדת כחברת סגל במגמה לחינוך מיוחד באוניברסיטת בר אילן ומרכזת בו את התכנית להכשרה מעשית. תחומי מחקרה מתמקדים בגורמים קוגניטיביים ואפקטיביים הקשורים להתנסות בלמידה מתווכת וכושר ההשתנות הקוגניטיבי בקרב ילדים רגילים וילדים בעלי צרכים מיוחדים.

 

 

2013-10-03 13.36.22ד”ר חנה ניצן

למדה לימודי תואר ראשון ושני בארצות הברית בחוגי החינוך הגופני: ארגון ומנהל ספורט. המשיכה לימודיה לתואר שלישי בחוג לחינוך. נושא עבודת המחקר שלה הוא “הקניית ערכים אסתטיים ופסיכומוטוריים באמצעות הריקוד”. שותפה לכתיבת הפרק “הריקוד המובנה” בתוכנית הלימודים החדשה של החינוך הגופני בגיל הרך- משרד החינוך, ירושלים. מרבה לתת השתלמויות בפני גננות, סייעות ומורים לחינוך גופני בתחום הריקוד, המשחק והתנועה בגיל הרך.

 

 

 

הרב פריאל יוסףד”ר-הרב יוסף פריאל

תושב אריאל שבשומרון, שימש בתפקידים רבים במערכת החינוך. הוא שימש כמחנך בכל שכבות הגיל מגן הילדים ועד לכיתות הגבוהות בבית הספר התיכון. הוא היה מנהל בית ספר יסודי, ר”מ בישיבה תיכונית, ובעשר השנים האחרונות הוא משמש כמרצה לתנ”ך במכללות גבעת ושינגטון ואורות, ובמרכז ללימודי יסוד באוניברסיטת בר-אילן. הוא שימש כרב בית כנסת באפרת וכמלווה רוחני במקומות נוספים. עבודת הדוקטור שלו עסקה בפרשנותו של חזקוני לתורה, אך עיקר עיסוקו המקצועי הוא בתחום הגיאוגרפיה וההיסטוריה של תקופת המקרא ובתחום המבנה והסדר של חומשי התורה. על קצה עטו מונח כרגע יסוד לספר שינסה לנמק את חלוקת פרשות השבוע כפי השיטה הבבלית המוכרת לנו, והוא מתכנן בעתיד להוציא אף את עבודת הדוקטור שלו כספר.

 

רינת כספיד”ר רינת כספי

למדה תואר ראשון ושני באוניברסיטת בר אילן בחוג להתפתחות הילד וסיימה בהצטיינות יתרה. המשיכה את לימודיה לתואר שלישי באוניברסיטת בר אילן בחוג להתפתחות הילד, נושא המחקר שלה הוא: השפעת תיווך אם ותיווך עמיתים על כושר השתנות קוגניטיבי בקרב ילדים צעירים. במהלך לימודיה לתואר שני קיבלה מלגה לתלמידים מצטיינים ובמהלך לימודיה לתואר שלישי קיבלה את מלגת הנשיא לדוקטורנטים מצטיינים וזכתה בפרס הרקטור לתלמידי מחקר מצטיינים. סיימה לימודי העשרה אינסטרומנטלית ומאבחנת דינמית במרכז הבינלאומי לקידום כושר הלמידה בירושלים. בשנים 1997-2007 שמשה כיועצת סטטסטית באוניברסטית בר אילן. בשנים 2006-2011 עבדה כמרצה ומדריכה פדגוגית בגיל הרך במסלול לחינוך מיוחד במכללת בית ברל. הצטרפה לסגל מכללת גבעת וושנגטון משנת 2009.

אתי רוזנטל

 

ד"ר אתי רוזנטל

בעלת וותק רב בעבודה חינוכית בגיל הרך. בעלת תואר שני בחינוך בהתמקדות בתוכניות לימודים. את התואר השלישי למדה באוניברסיטת בר – אילן . בתואר השני והשלישי עסקה במחקר של ספרות ילדים ככלי לחינוך ערכי בגיל הרך. התמחתה בחינוך, מינהל חינוכי ותכנון לימודים בגיל הרך. במהלך לימודיה בבר –אילן, קיבלה מלגת הצטיינות ומילגת הערכה. מרצה ומדריכה פדגוגית במכללות להכשרת מורים וגננות ומנחה השתלמויות מורים בפסגות. בעבר שימשה כגננת ומורה בגיל הרך, ניהלה חטיבה צעירה ושימשה כסגנית בבית ספר, עסקה בהדרכה של צוותי חינוך . פרסמה מספר מאמרים בארץ ובחו"ל.
מלמדת : ספרות ילדים ודרכי הוראת הסיפור, הגננת כמנהלת וכמנהיגה, תוכניות לימודים בגיל הרך, ניצני אורינות, אקלים מיטבי, הכלה ושילוב, התפתחות קוגניטיבית, עבודה בקבוצה, מעגל השנה, סטאג' ועוד

 

 

עדינה פורטוביץ

ד"ר עדינה פורטוביץ

מרצה בכירה, מתמחה במוזיקולוגיה ובחינוך מוזיקלי. הוענקה תואר שלישי בהצטיינות מהמחלקה למוזיקה באוניברסיטת בר אילן והוכשרה כמאבחנת דינמית מטעם המרכז הבינלאומי לקידום כושר הלמידה בניהולו של פרופ' ראובן פוירשטיין, ירושלים. מחקריה מתמקדים במנגנוני היסוד המקשרים בין לימוד מוזיקה וכישורי למידה קוגנטיביים וחברתיים המצביעים גם על מוכנות לכתה א' (זכרון עבודה, ריסון עצמי, וגמישות קוגנטיבית). מרצה בחוג לגיל הרך ובחוג להסבה מקצועית במכללת גבעת ושינגטון, ומיועדת לעמוד בראש החוג למוזיקה כשיפתח. מרצה גם במחלקה לספרות משווה באוניברסיטת בר אילן, חוקרת בבית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן, ועורכת את כתב העת הבינלאומי, והשפיט
MinAd: Israel Studies in Musicology Online
היוצא בחסות איגוד המוזיקולוגים בישראל. השתתפה בכנסים בינלאומיים רבים, ופרסומיה מופיעים בכתבי עת וספרים שפיטים הדנים בחינוך מוזיקלי ובמוזיקה בקונטקטסט תרבותי רחב.

 

דבורה חדד

ד"ר דבורה חדד

בעלת תואר דוקטור לפילוסופיה, אוניברסיטת בר- אילן במחלקה לתולדות ישראל (תשע"ג- 2013),
מוסמך (MA) מדעי הרוח, החוג ליהדות זמננו, אוניברסיטה העברית ירושלים, עם תיזה (תשס"ג 2003),
מוסמך (MA)אוניברסיטת בר- אילן ,מסלול פדגוגי- דידקטי (תשס"ב 2002),
בוגר האוניברסיטה BA' במדעי החברה במקצוע חינוך מורחב – מסלול יסודות החינוך והגיל הרך, אוניברסיטה בר- אילן (תשנ"ג 1994),
תואר מורה בכירה בגיל הרך (תשל"ח 1978).

 

תמונה רחלי ברגרד"ר רחלי ברגר

למדה באוניברסיטת בר-אילן – לימודי תואר ראשון בחוג לפסיכולוגיה, אמנות יהודית וספרות משווה, תואר שני בתולדות ישראל, תעודת הוראה באמנות יהודית, ותואר שלישי ביהדות זמננו. נושא עבודת המחקר שלה הוא השפעת השואה על האמנות החזותית הישראלית של 'הדור הראשון'. במהלך לימודיה קיבלה מלגות מטעם אוניברסיטת בר-אילן (מלגת נשיא לדוקטורנטים מצטיינים) ומטעם יד ושם (מלגת דוקטורט ע"ש דנק גרטנר). מחקריה עוסקים בהיבטים היסטוריים-אמנותיים בהתמודדות עם השואה. היא מרצה במכללות אקדמיות לחינוך: מכללת תלפיות בחולון, מכללת גבעת וושינגטון ומכללת חמדת הדרום, ומשמשת כחברת מערכת בכתב העת של מכללת תלפיות. השתלמה בתחום שימוש באמנויות ככלי חינוכי במכללת אחווה.

 

ליאת מירב

ליאת מירב

סיימה בהצלחה לימודי תואר ראשון במסלול דו חוגי , יחסים בין לאומים ולימודי מזרח אסיה- מסלול סין , האוניברסיטה  העברית בירושלים, סיימה בהצלחה לימודים לתואר גננת מוסמכת בכירה , מכללת לוינסקי לחינוך . עבדה כגננת אם במשך שמונה שנים בקרב אוכלוסיות מגוונות, השלימה בהצטיינות  תואר שני בחינוך  במסלול תכניות לימודים והוראה  – חינוך יהודי באוניברסיטת בר אילן.  נושא עבודת התיזה: אמונות חינוכיות בסיפורי  חיים של גננות- מחקר נרטיבי.  דוקטורנטית בחוג לחינוך באוניברסיטת בר אילן. במקביל להוראה במכללה , מרכזת תכנית אור – אגף שח"ר משרד החינוך בגני הילדים בבית שמש, תכנית המתמקדת בטיפוח כישורי שפה, מתמטיקה והבעה רגשית בקרב ילדים יוצאי הקהילה האתיופית, ילדי רווחה ותיקים וילדים בסיכון , תוך שילוב עבודה עם הורים .

 

ד"ר אפרת בנג'ו

למדה לימודי תואר ראשון והשני באוניברסיטת בר אילן בחוג לחינוך, נושא עבודת התיזה שלה הוא "פחדים בילדות הבינונית בקרב מחוננים ורגילים- דרכי ההתמודדות עמם והקשר לסגנונות ההתקשרות". המשיכה את לימודיה לתואר שלישי באוניברסיטת בר אילן במסלול התפתחות הילד. נושא עבודת המחקר שלה הוא "זיהוי פוטנציאל למחוננות בגיל צעיר באמצעות אבחון דינמי ומדדי אינטליגנציה רגשית".  מחקריה עוסקים בתחום המחוננות וההצטיינות.

 

ד"ר אורנה לוין

סיימה בהצטיינות תואר Ph.D בספרות מטעם אוניברסיטת בר-אילן. תאריה הקודמים, M.A בספרות בהצטיינות ו-B.A בספרות ותנ"ך בהצטיינות יתרה, אף הם מטעם אוניברסיטת בר-אילן. כיום מנהלת את פרויקט חקר עגנון בסיוע מחשב בראשותו של פרופ' הלל ויס באוניברסיטת בר-אילן ומרצה במכללות גבעת וושינגטון, אחוה ותלפיות. מאמריה עוסקים בגבולות הנזילים שבין הפואטיקה והפוליטיקה.

 

ד"ר מרים כהן – אבנרי

למדה לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובקרימינולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. המשיכה את לימודיה לתואר שני ושלישי בפסיכולוגיה חינוכית ומחקרית באוניברסיטה העברית בירושלים. במסגרת לימודיה לתואר שלישי בפסיכולוגיה חקרה את נושא החברות הדיאדית בין ילדים בתקופת טרום-התבגרות והקשריה להסתגלות לביה"ס. במהלך לימודיה קיבלה מלגות מטעם אוניברסיטת בר-אילן ומטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. בעשר השנים האחרונות עובדת כפסיכולוגית חינוכית במסגרות חינוכיות שונות (בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד) ובטווח גילאים רחב (החל מגילאי 3 שנים ועד גילאי תיכון). עוסקת בהדרכת צוותים חינוכיים בתחומים שונים כגון: לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז, תקשורת עם הורים וכיו"ב. כמו כן עוסקת באבחון פסיכו-דידקטי ובטיפול התנהגותי-קוגניטיבי.

 

רונית סבן

למדה לימודי תואר ראשון ושני באוניברסיטה תל אביב בחוג להפרעות בתקשורת. כעת לומדת לתואר שלישי באוניברסיטת בר אילן בחוג לחינוך. עבודת המחקר שלה עוסקת בהבנה של שפה פיגורטיבית בקרב אוכלוסיות מיוחדות. בעבודתה היא מדריכה במשרד החינוך, באגף לחינוך מיוחד, בתחום מוגבלות שכלית כמו כן, היא רכזת קלינאיות תקשורת ומומחית תחום ASD במסגרת מתי"א.

 

הלמן שירה

למדה לימודי תואר ראשון והשני באוניברסיטת בר אילן בבי"ס לחינוך בחוג לחינוך מיוחד. ממשיכה בהשלמת תיזה לצורך לימודי דוקטורט ונושא עבודת המחקר שלה הוא " סגנון הורות ולכידות משפחתית בקרב הורים וילדים המאובחנים ב- ADHD ומטופלים בעזרת בעלי חיים". בנוסף למדה בתוכניות ללמודי תעודה "התערבויות בעזרת בעלי חיים" במכון מגיד באוניברסיטה העברית, ו"טיפול משפחתי וזוגי" בת.ל.מ. עבדה כמורת שילוב ורכזת שילוב במחוז דרום ואף הדריכה כמומחית תחום להוראה מתקנת בחשבון מטעם מתי"א באר שבע. בנוסף לעבודתה במכללות עוסקת בטיפול בעזרת בעלי חיים במקומות שונים בהם מפת"ן לנוער בסיכון, מכון להתפתחות הילד, עם ילדי אומנה ומגורשי גוש קטיף. מעבירה השתלמויות לצוותי מורים ואנשי חינוך בתחומים שונים בהוראה, שילוב והיבטים רגשיים של תלמידים.