לפרטים 1-800-280-281

תואר ראשון ושני יראת 08-8511572 לומדי המשך והסבה מלי 08-8511513

רציונל ומטרות החוג

רציונל

החוג למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון מאמין שמוזיקה היא זכות ואף חובה של כל אדם ללמוד ולהתנסות בה. זוהי שפה בינלאומית של רגשות, תרבויות, קצב ויצירה. מוזיקה אינה מקצוע העשרה. מוזיקה היא מקצוע ליבה. מקצוע-על שמחבר בין כל המקצועות. כל אדם זכאי ללמוד שפה זו, אשר מפתחת  אותו באופן הוליסטי. מחקרים בינלאומיים הראו עד כמה הוראת הנגינה מגיל צעיר מפתחת את המיומנויות המוטוריות, הקוגניטיביות, את הריכוז, את הקשב הפנימי ואת הזיכרון.

מעל לכל – מוזיקה זו הנשמה. היא יוצאת מתוך הנשמה ומדברת אל הנשמה. אנחנו רוצים להכשיר דור של ילדים ישראלים שהם לא רק "אומת היי-טק"  אלא בעיקר "אומה עם נשמה". אנו רוצים לטפח ילדים מרגישים, קשובים לזולת ופתוחים לרב-תרבותיות דרך המוזיקה. ילדים שמקשיבים למגוון סגנונות מוזיקליים, מגוון כלי נגינה ומגוון שפות. ילדים כאלה יהיו מוכשרים להתמודד עם הגיוון התרבותי שאנו חווים במאה ה- 21. כחלק ממחויבותנו לדור העתיד, פיתוח הנשמה הוא לא מותרות אלא הכרח. היכולות הרגשיות שמביאות איתן יכולות סוציאליות הן שבסיכומו של דבר קובעות את יכולתו של אדם להיות מבוגר מתפקד.

המסלול לתואר  B.Ed.Mus.יקנה לבוגריו תואר ראשון בחינוך מוזיקלי ותעודה בהוראת הנגינה בקבוצות. התכנית משלבת את עולמות המוזיקה העכשווית עם עולמות המוזיקה הקלאסית בצורה נגישה, יצירתית ואיכותית.

 

מטרות

ברצוננו להצמיח:

  • מורי מוזיקה המהווים דוגמה ונותנים השראה לתלמידים ולכל הצוות החינוכי. מורים אשר העשייה המוזיקלית שלהם סוחפת את התלמידים ואת קהילת בית הספר כולה.
  • מורים המתמחים בהוראת הנגינה בקבוצות ובכך מפיצים את תורת הנגינה בישראל. בתי הספר בארץ משוועים למורים איכותיים לנגינה ולשירה והתכנית שלנו באה לתת מענה לצורך זה.
  • מורים איכותיים להוראת מוזיקה כללית בחינוך הממלכתי ובחמ"ד. לאור המחסור החמור במורים להוראת מוזיקה כללית בכל חלקי הארץ ובמיוחד בפריפריות, אגף המוזיקה במשרד החינוך מקדם נושא זה כיעד לאומי.
  • מורים למוזיקה אשר מעמיקים את הזהות התרבותית-היהודית של ילדי ישראל דרך הכרות עם המורשות המוזיקליות של קהילות ישראל והשפות המוזיקליות הייחודיות שנוצרו כאן בארץ.
  • הנהגה חינוכית שתכיר בתרומת המוזיקה והנגינה בקבוצות בפרט להתפתחות ההוליסטית של הילד, להווי הבית ספרי, ולפיתוח קשרים עם הקהילה. הנהגה זו תשפיע, אי"ה, על מבנה תכנית הלימודים ועל יוזמות חינוכיות מחוץ לכתלי בית-הספר.
  • פריפריה חזקה בתרבות ובחינוך. אם הפריפריה חזקה גם המרכז היישובי יהיה חזק. לחילופין – אם כל המשאבים ילכו למרכז, הפערים יגברו ויחלישו את העם. המוזיקה כגורם שמחדד את החושים, הריכוז והיכולות היא מקצוע מפתח באג'נדה לפיתוח מהפריפריה למרכז.