לפרטים 1-800-280-281

תואר ראשון ושני יראת 08-8511572 לומדי המשך והסבה מלי 08-8511513

רציונל ומטרות החוג

רציונל

חינוך גופני הוא מקצוע רב תחומי ויש בו יסודות במדעי הרוח, החברה והחינוך, החיים והבריאות. בתואר הראשון בחינוך גופני אנו מקנים למורה לעתיד ידע כללי בסיסי בלבד במקצועות העיוניים בתחומים השונים שהוזכרו. הדגש בתכנית הלימודים הוא בחומר הלימוד המכיל בעיקר מקצועות מעשיים (ענפי הספורט השונים ומקצועות הכושר הגופני והתנועה). כמו כן, חלק נכבד מתכנית הלימודים לתואר הראשון מוקדשת להתנסות בהוראה במערכת החינוך. כדי לאפשר העמקה ראשונית קיימות בתכנית הלימודים שלנו לתואר ראשון שתי מגמות התמחות המדגישות את הקשר בין פעילות גופנית לבריאות. במגמה לגיל הרך מדגישים את החינוך לשְלוֹמוּת (well being), ובמגמה לבריאות מדגישים את מקום החינוך הגופני בשמירה על הבריאות לאורך החיים מגיל ההתבגרות ועד לגיל קשיש. בתואר השני כוונתנו להרחיב את ההשכלה של המורה לחינוך גופני בנושאים עיוניים במדעי החיים ובמדעי החברה ולהתרכז במיוחד בהיבטים של הבריאות בכל נושא.

במושג בריאות הכוונה לאורח חיים שיש בו רווחה גופנית, חברתית ורגשית, ואינו מסתפק בהתייחסות לאי-מחלה ולהעדר גורמי סיכון של מחלות. בשנים האחרונות אנו עדים להתקדמות משמעותית בתפיסת המושג בריאות, בהכרה בחשיבות מהלכי חינוך גופני לקידום בריאות ובהבנת תפקיד הפרט והקהילה בשמירת הבריאות.

במהלך השנים התברר שבריאות הפרט קשורה לבריאות הקהילה של הפרט בסביבה שבה הוא מתפקד – משפחתו, עבודתו, חבריו ופעילויות תרבות ונופש. בריאות הקהילה מושפעת מהאמונות ומההתייחסויות המשותפות לנושא ולהתנהגות של כל אחד שחי בקהילה. לכן, החינוך הגופני צריך להתרחש לאורך מעגל החיים בתוך הקהילה, על ידי מובילים בתוכה, ולאפשר למידה ופעילות משותפת.

מטרות

• להעמיק את הידע המקצועי של המורים לחינוך גופני בחומר הנלמד במדעי החיים ובמדעי החברה כך שיתאימו להוראת החינוך הגופני בכיתות הגבוהות של בית הספר התיכון

• להעמיק את הידע הפדגוגי ולהכשיר מורים לחינוך גופני להנחות ולהדריך מורים לחינוך גופני מתחילים ולהוביל תהליכי שינוי בחינוך הגופני,

• לפתח חשיבה ניהולית תכנונית ולהיות שותפים בכתיבת תכניות לימודים ותכניות התערבות במסגרות הפורמליות והא-פורמליות

• להכשיר מומחים שישלבו תפיסות מודרניות של חינוך גופני עם אורח חיים דתי.

 

מבנה הלימודים

התכנית תתפרס על פני שנתיים אקדמיות, וכל סטודנט ילמד 24 שעות שנתיות, מתוכם 4 שעות לכתיבת פרויקט הסיום (2 שעות קורסי הנחייה לכתיבה ו 2 שעות עבור כתיבת הפרויקט).
שעות התואר תחולקנה ל 14 שעות שנתיות קורסי חובה ו 10-שעות שנתיות קורסי בחירה.
בלימודי החובה נכללו לימודי התשתית, חלק מלימודי הדיסציפלינה וסדנת הפרויקט היישומי וכתיבת הפרויקט.
לימודי הבחירה כוללים לימודי דיסציפלינה בתחום מדעי החיים ובתחום מדעי החינוך והחברה.