תואר ראשון ושני

יראת 08-8511572
yirat@washington.ac.il

לימודי המשך והסבה

08-8511513
malyl@washington.ac.il
מענה טלפוני: א'-ד', 8:00-13:00

יצירת קשר

  • בחרו באחת האפשרויות
  • נא לפרט בקצרה

מצוינים חוברים למצוינים

בשנת תשע"ד הוקם פרויקט "מצוין באקדמיה חובר למצוין בבית הספר" ע"י סטודנטים מצוינים בתכנית רג"ב (ראש גדול בהוראה) – מכללת גבעת וושינגטון.

בפרויקט זה חברו קבוצת סטודנטים מצוינים לקבוצת תלמידים מצוינים מבית ספר היסודי "עמיחי" שבקבוצת יבנה. בכל מפגש הגיעו בין 15-20 תלמידים מצטיינים משכבות ה'-ו' ע"פ בחירת ביה"ס למכללה. לאורך השנה נערכו שישה מפגשים ,אשר כל אחד ארך שעה וחצי וכלל פן לימודי ופן הנאתי של פעילויות שונות. בכל מפגש אורגן ע"י שלושה סטודנטים מתחומי דעת שונים, דבר שהביא למפגשים יצירתיים ומעניינים.

עיקרו של פרויקט זה הוא הכרת הישובים שסובבים את קבוצת יבנה מנקודות מבט שונות: היסטורית, גיאוגרפית, תרבותית ולאומית.

דוגמא לשני מפגשים שנערכו: הכרת חבל יבנה ע"י משחק "חפש את המטמון" והכרות עם הספרייה האקדמית. במפגש אחר למדו התלמידים על יבנה והסנהדרין ששכנה שם וזאת ע"י קישור לשפת הסימנים ודרכי תקשורת.

הרעיון נבע ממחשבה משותפת של הסטודנטים בתוכנית המצוינים ומרצונם לתרום ולהשפיע על סביבתם. כמו כן, בית הספר "עמיחי" נמצא בסמיכות גאוגרפית למכללת גבעת וושינגטון, קרבה זו יוצרת מצע פורה ללמידה ומאפשרת יישום קל יותר.

הפרויקט שואף להתגבר על הקושי בלמידה כיתתית-פרונטלית ולחשוף את הילדים ללמידה שונה, חווייתית ומשמעותית. יתר על כן, בבתי הספר בד"כ נוטים לקדם את התלמידים המתקשים, בפרויקט זה מבקשים הסטודנטים לתת מענה דווקא לתלמידים המצטיינים.

הפעילות המוצעת טומנת בחובה הזדמנות יקרה של הרחבת אופקים עבור התלמידים הצעירים. החידוש המרכזי בפעילות זו הוא בפתיחת דלתות האקדמיה בפני התלמידים הצעירים, בדרך זו מאמינים הסטודנטים שלמידה יכולה להיות משמעותית ועמוקה עבור התלמידים אשר במסגרתם הקבועה אינם נחשפים לכלים ולאמצעים שאנו חושפים בפניהם.

מתוך ההכרות המעמיקה והחיבור הפורה והמוצלח שנוצר בשנה שעברה, הוחלט ע"י קבוצת המצוינים על הרחבת הפרויקט ששמו הינו "צא ולמד".

הרחבת הפרויקט כוללת צירוף תלמידי קבוצת יבנה לארבעה סיורים יחד עם קבוצת המצוינים לאורך השנה.  הסיורים הינם סיורים לימודיים שהסטודנטים פועלים להכנתם ולהוצאתם לפועל.                                                                                                                       הנושא שבו יעסקו הסיורים הוא בעקבות ילדים במעגלי סיכון ושונות בחברה..מתוך החשיפה לאוכלוסיות השונות שואפים הסטודנטים כי התלמידים יגלו כי השוני בינם לבין אוכלוסיות אחרות הוא לא רב, וישנם דברים רבים משותפים. בנוסף ההבנה כי לכל אחד ישנם צרכים וקשיים שונים.

הסיורים פועלים במתכונת של סטודנט בשיתוף תלמיד, כל סטודנט יעמוד בקשר רציף עם אחד התלמידים, הן בשלב ההכנה, הסיור עצמו וכמובן בסיכום ובתהליך הסקת המסקנות.

כל הסיורים נבנו בחשיבה מעמיקה תוך התאמתם לגיל התלמידים (ביה"ס יסודי).

בסיורים ישנו דגש על הרחבת אופקים, רכישת ידיעות, התנסות ייחודית ושיתוף פעולה יצירתי בין מצוין באקדמיה לבין מצוין בביה"ס היסודי.

רשימת הסיורים:

  • מרכז קליטה וכיתת אולפן-

ברמת ההכנה, התלמידים יתבקשו להביע בצורה יצירתית את הקשיים שבהם לדעתם נתקל תלמיד עולה חדש בעת השתלבותו בבית ספר, נסייר במרכז קליטה בירושלים,נלמד על זכויותיהם של עולים חדשים בעת הגעתם ארצה, נשמע הרצאה בנושא פערים חברתיים לפי מדינות מוצא, נדון ונציע פתרונות.

התלמידים יתנסו כמפעילי כיתת אולפן ילדים, נתחלק לקבוצות וננסה להורות נושא מסוים/פתגמים (לפי בחירה).

IMG-20141229-WA0017          IMG-20141229-WA0024

  • לקויי שמיעה וחרשים-

נסייר בסניף של עמותת "שמע" (עמותה לקידום לקויי שמיעה וחרשים) בעיר באר שבע, סניף זה נמצא בתהליכי הקמה ובשנים הראשונות לפעילותו.

נלמד על סוגי לקויות השמיעה, הפתרונות והעזרים השונים.

נתנסה בשפת הסימנים, ונערוך פעילות יצירתית.

IMG-20150129-WA0008            IMG-20150129-WA0034

  • שילוב בעלי נכויות ומוגבלויות פיזיות-

הסיור ייפתח בסדנא בה התלמידים יבצעו משימות המדמות מוגבלות מסוימת.

לאחר הסבר, ניסע למפעל "לב לעיוור" בקרית גת, נראה כיצד משלבים לקויי ראיה בחברה.  נתנסה בעזרה לעובדי המפעל ונחווה מקרוב את ההנגשה.

לאחר מכן, תיערך שיחה עם מנהל המפעל והעובדים בו.

נאכל עימם ארוחת צהרים ונסכם את היום בדיון.

  • בית ספר ניסויי-

הגענו לבית ספר "ידלין" בראשון לציון, בית ספר ניסויי בו נלמד על שילוב אקדמיה בבית הספר ומנהיגות. הסיור יפתח בסדנת הכרות בין תלמידי בית הספר לבין תלמידי יבנה.לאחר מכן יצוותו תלמידי יבנה לתלמידי בית הספר ידלין, כאשר האחרונים יסיירו עימם בבית הספר ויחשפו אותם לפרויקטים המיוחדים שבו.

לאחר הסיור תתקיים פעילות O.D.T  לתלמידי שני בתי הספר יחד.