לפרטים 1-800-280-281

תואר ראשון ושני

יראת 08-8511572
yirat@washington.ac.il

לימודי המשך והסבה

שירי אלמועלם
08-8511513
malyl@washington.ac.il
מענה טלפוני: א'-ד', 8:00-13:00

יצירת קשר

  • בחרו באחת האפשרויות
  • נא לפרט בקצרה

התמחות בהוראה – סטאז'

התמחות בהוראה (סטאז') מתבצעת בשנת העבודה הראשונה במערכת החינוך, והיא חובה על כל בוגרי המסלולים ללימודי תעודת הוראה במכללות לחינוך ובאוניברסיטאות.

ניתן להשתלב בהתמחות החל משנת הלימודים האחרונה לתואר ולתעודת הוראה, ובתנאי שהושלמו לפחות % 80 מהחובות הלימודיים לשנים הקודמות, לרבות התנסות בהוראה
מעשית ועזרה ראשונה. פטורים מהתמחות רק עובדי הוראה שהם קבועים במערכת.

ככלל, ההתמחות בהוראה תיעשה בשכבת הגיל, קדם יסודי, יסודי, חט"ב, או עי"ס, ובהתמחויות: מקצועות ההוראה, שהמתמחה הוכשר להם במהלך ההכשרה להוראה.

craza

מדי שנה, החל משנת התשס"ה, מקיים אגף התמחות וכניסה להוראה במשרד החינוך תחרויות סיפורי מתמחים. מטרת התחרות הינה לאפשר למתמחים לבטא את המתרחש בעולמם המקצועי ולאפשר לקוראים ללמוד על שנת העבודה הראשונה.

ברכות לסטודנטית מיכל עמר על זכייתה בפרס ציון לשבח בתחרות סיפורי מתמחים לשנת התשע"ו

IMG-20160331-WA0079-11בשנת התשע"ו זכה בציון לשבח סיפורה של המתמחה מיכל עמר"גמול חינוך מיוחד". הסיפור מגולל את כניסתה של מיכל להוראה, לבטיה לצד הצלחותיה במסגרת עבודתה החינוכית.

לדברי מיכל, הודות למגוון הקורסים שלמדה וההתנסות בעבודה המעשית במהלך לימודיה במכללה ,  הם שסייעו לה בגיבוש ההחלטה לפסוע לכיוון החינוך המיוחד.

כך התגבשה אצלה התובנה שהאופק החינוכי בו היא מעדיפה להתמקד הינו תחום החינוך המיוחד.

ברכות לסטודנטית מורן שדה על זכייתה במקום השני בפרס תחרות סיפורי מתמחים לשנת התשע"ד

בשנת התשע"ד זכתה במקום השני בתחרות סיפורי מתמחים של משרד החינוך מורן שדה, סטודנטית במכללה האקדמית גבעת ושינגטון שכתבה את הסיפור "משהו חדש מתחיל אצלי עכשיו" בו היא מגוללת את סיפורה האישי, את הסיפוק הרב מתפקידה כמורה ומחנכת ועל האתגרים הרבים שהמלווים את תפקיד ההוראה. בין היתר, ציינה מורן בסיפור על הרגע בו החליטה להירשם לתואר ראשון בגבעת ושינגטון, רגע "ששינה את חיי", לדבריה והוביל אותה אל תחום ההוראה והחינוך. עוד ציינה כי הכלים אותם רכשה במהלך לימודיה הם שאפשרו לה להתמודד עם האתגרים הרבים שניצבו לפניה: "אומנם הגעתי עם ידע ומיומנויות הוראה שרכשתי במסגרת לימודיי, אך היה עליי ללמוד לזהות בכוחות עצמי את שיגרת החיים בבית הספר ולנסות להשתלב ללא מהומות וזרקורים מיותרים.

סיפורים אלה, המפורסמים במסגרת התחרות, מאפשרים הצצה ייחודית ובלתי אמצעית אל מאחורי דלת הכיתה של מתמחים, בוגרי מכללות אקדמיות, מחלקות להכשרת מורים באוניברסיטאות, מכל המגזרים. המגוון הרב בין הסיפורים מלמד כי למרות השונות ביטוי הספרותי, רב המשותף בהתמודדות המקצועית הנדרשת מכל עובד הוראה מתחיל. חלק מהסיפורים זכו לעיבודים שונים, המחזות, מיקוד נושא לדיון בקבוצה או המחשות בימי עיון לחונכים.