מגמת אמנות פלסטית

מגמת אמנות באולפנא  ייחודית במפגשה הבינתחומי באמנות הפלסטית. מטרתה לפתח את יכולתן וכשרונן של הבנות ולהפגיש אותן עם מכלול רחב של מדיות, טכניקות, ידע ודרכי ביטוי אמנותיים.

המגמה מפתחת ידע והבנה על בסיס נושאים של תולדות האמנות מראשיתה ועד היום. פיתוח ההסתכלות והביקורת האמנותיים נעשים בשיעורי האמנות באמצעות מצגות, סרטים, ביקורים במוזיאונים ובתערוכות עכשוויות ומפגשים עם אמנים יוצרים.

הסדנאות המעשיות באולפנא פועלות לצד לימודי האמנות. מטרתן ללמד ולהתנסות בטכניקות שונות ומגוונות: לימוד יסודות הרישום, הציור וההדפס. התנסות ועבודה עם צבעי שמן, אקריליק וצבעי מים. עבודה מול טבע דומם, ציור נוף, מופשט ואישי. כמו כן הסדנאות מציעות מגוון רחב של עבודה בפיסול בחומרים שונים, החל בחומרים קונוונציונאליים של חימר, גבס ורשת וכלה בחומרים עכשווים.

במגמה התלמידות נגשות לבחינת בגרות של 5 -15יחידות לימוד. 3 יחידות עיוניות ו- 2 יחידות מעשיות. הבגרות המעשית מתקיימת בסוף כיתה יב’ ובה נדרשת התלמידה להגיש פרויקט אמנות אשר משקף את עבודתה שנעשתה במשך השנה.

כיתה ט’: מעמיקים את המפגש עם האמנות בעזרת תרגילים רעיוניים ומעשיים הנעשים במסגרת שיעורי הרישום והציור ולימודי הפיסול וההדפס. בשנה זו מקנים לתלמידות כלים בסיסיים וחשובים ברישום ובהתבוננות בעולם האמנות.

בלימודים העיוניים מלמדים את שפת האמנות, תיאוריות צבע,  ניפגשים עם תקופות שונות בתולדות האמנות כמו האימפרסיוניזם ואמנות מודרנית.

כיתה י’: נכנסים לעולם הצבע, מכירים מקרוב את עוצמתם של הצבעים מסביבנו. מתנסים ועובדים בצבעים שונים כמו פנדה, צבעי מים ועפרון. מבחינה פיסולית מתנסים בחומרים חדשים המעניקים לתלמידות אתגרים ורעיונות חדשים נוספים כמו: יציקות, בניית תבניות מגבס ופיסול בהגדלה.

בלימודים העיוניים לומדים על תולדות יוון העתיקה, אמנות יהודית וישראלית. כמו כן ממשיכים להעמיק ביסודות והבנת שפת האמנות.

כיתה יא’: לימודי האמנות המעשיים בכיתות הגבוהות נעשים אינטנסיביים יותר. בשנה זו התלמידה לומדת להתמקד ולבחור את החומרים והטכניקות איתן היא רוצה לעבוד. השיעורים בסדנא הופכים להיות מעין סטודיו פתוח. בעזרת המורה ותרגילים מונחים ומובנים, התלמידה לומדת לעבוד וליצור סביב נושאים המעסיקים אותה.

לימודי תולדות האמנות נלמדים לפי תקופות היסטוריות: מהרנסנס, הבארוק והרוקוקו, ועד אמנות מודרנית ופוסט מודרנית.

כיתה יב’: שנה זו מוקדשת ברובה לפרויקט האישי. במשך השנה התלמידות מתנסות, עובדות ויוצרות לקראת הבגרות המעשית. חוויה מעשירה ומיוחדת זו מעניקה לתלמידה אפשרות ליצור כאמנית צעירה.

בשיעורים העיוניים לומדים תקופות באמנות הישראלית וחיבורן לאמנות הכללית, וכן אמנות מודרנית ועכשווית.