מגמת מחול

“גדול כוחו של הריקוד שמרומם את האדם טפח אחד מעל גבי הקרקע” (חז”ל)

מגמת המחול פועלת בשני מישורים-פעילות מעשית ולימוד תורת המחול מהצד העיוני,

כאשר אנו מבקשים להכיר את תרבות המחול להתנסות בה מהיבטים שונים ולהגיע ליצירה.

מגמת המחול מכשירה את הרקדניות לרמת ביצוע גבוהה דרך מפגש משמעותי,חינוכי וחוויתי כמבצעות, יוצרות, צופות ומעריכות את תחום המחול האמנותי.

בצד המעשי:

מוקנים לתלמידות כלים ראשוניים להבנת תהליכי התנועה.

התלמידות מתנסות בעבודה גופנית על מנת לשכלל ולפתח יכולות תנועתיות ומחוליות.

כמו כן התלמידות מתנסות בתהליכי יצירה ראשוניים בתחום המחול.

בנוסף, התלמידות מעמיקות את ניסיונן הגופני ומשכללות את יכולתן המחולית בתחומי  הקלאסי, המודרני, התנועה ובסגנונות מחול נוספים.

דגש מיוחד ניתן לתחום החיבור במחול הנקרא בשפה המקצועית “קומפוזיציה” בו התלמידה יוצרת יצירת מחול עצמאית המלווה בהנחיה אישית ומדגישה את תהליך החיבור בין הנפש לביטוי האמנותי-מחולי.

בצד העיוני:

נלמדים אנטומיה יישומית, מוסיקה ותולדות המחול.

מקצועות אלו מרחיבים ומעשירים את תחומי ידיעתן והבנתן את עולם המחול.

מבחן הבגרות:

מבחן הבגרות ל-5 עד 15יחידות לימוד מורכב משני חלקים:

א. מבחן מעשי הבודק את יכולת הביצוע וההבנה של התלמידה במחול מודרני וקלאסי ומבחן בקומפוזיציה בו כל תלמידה יוצרת ריקוד עצמאי לקבוצה או ליחיד.

ב. מבחן ידע עיוני במוסיקה, אנטומיה  ותולדות המחול.

 

במהלך מסלול הלימודים במגמת המחול נפגשות התלמידות עם אמנות המחול הקלאסית והעכשווית בארץ ובעולם בדרך של צפייה במופעים והשתתפות בסדנאות והרצאות לטובי היוצרים העוסקים בכל הקשור לתרבות הרוח, הגוף והבמה באמנות המחול.

מגמת המחול קוראת אל שורותיה תלמידות אשר קצה נפשן באוסף תנועות מוחצן, מהיר וחסר משמעות, רעיון ומסר ומוכנות לתהליך חוויתי של חיפוש מורכבות ועומק באמנות הריקוד.

כמו כן נדרשת משמעת עצמאית גבוהה רצינות והתמסרות לשעות האימון והתירגול הרבות.

ולעמידה בסטנדרטים גבוהיים של חיבור וביצוע.