לפרטים 1-800-280-281

תואר ראשון ושני יראת 08-8511572 לומדי המשך והסבה מלי 08-8511513

דרושים/ות מדריכים/ות לקורסי פיתוח קוד

דרושים/ות מדריכים/ות לקורסי פיתוח קוד לילדים בגיל ביס יסודי, לשעות הבוקר ואחהצ במגוון ערים: יבנה, ראשון לציון, מודיעין, מזכרת בתיה, לוד, רעננה, פתח תקווה ועוד. המדריכים/ות יקבלו חומרי לימוד מלאים בעברית. תנאים מצויינים.

דרישות:

חובה ניסיון קודם בהדרכת ילדים

ידע במחשבים (רצוי בסביבות פיתוח משחקי מחשב, פיתוח אפליקציות, עיצוב אתרים)

נדרשת התחייבות לשנת הלימודים המלאה.

היקף משרה חלקי (4 שעות ליום, 1-4 פעמים בשבוע).

קורות חיים נא לשלוח למייל: sharon@uingame.co.il

 

דרוש/ה מורה למתמטיקה

לישיבת בנ"ע ראשל"צ,
דרוש/ה מורה למתמטיקה חט"ב/חט"ע בהיקף של כחצי משרה עם אפשרות לשעות נוספות במדעים.
קו"ח ניתן לשלוח ל:
Yehudit.977@gmail.com

דרוש/ה מלווה לילד

מחפשים מלווה לילד מקסים ועצמאי בן 6 (כיתה א') במסגרת חינוך בלתי פורמאלי בסביבה כפרית באזור רחובות
בין 3-5 פעמים בשבוע בשעות הצהריים (מספטמבר).
התפקיד מצריך תמיכה לילד ותיווך במצבים חברתיים.

לפרטים נוספים:
Gali373@gmail.com

דרושים מורות/ים למדעים

בית ספר צומח בבאר יעקב

מחפש מורות/ים למדעים

משרה: שליש עד מלאה

חגית
054-222-2068

 

דרושים מדרכי/ות חוגים

מלגת "מרום"

הודעה דחופה לסטודנטים יוצאי אתיופיה

לתואר ראשון ולתואר שני

נפתחה אפשרות לקבלת מלגת "מרום" בסך 10,000  ש"ח, לשנה"ל הנוכחית – תשפ"א,

כנגד קבלת המלגה, נדרש ביצוע 40 שע' לפעילות קהילתית.

המלגות מיועדות לילידי אתיופיה או מי שאחד מהוריו יליד אתיופיה.

המעוניינים, מתבקשים  להעביר – בדחיפות – לא יאוחר מ- 4/7/21 את פרטיהם

בהתאם לספח הודעה זו למנהל הסטודנטים במכללה,

למייל : m.academic@washington.ac.il

 

בברכה

גילה פינקלשטיין

יו"ר וועדת מלגות

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

אל: מנהל הסטודנטים,  מלגת "מרום" ליוצאי אתיופיה

 

מאת : ____________  _____________________                  תעודת זהות _____________________

               

לומד/ת לתואר  ראשון / שני *,  שנתון ___  מסלול ___________

מבקש/ת להגיש בשמי בקשה למלגת מרום, בהתאם להנחיות משרד החינוך.

נולדתי באתיופיה / אבי / אמי * _____________ נולד/ה באתיופיה ביום __/__/__

טל' נייד __________ -____   מייל ________________________________

 

תאריך __/___/___               חתימה ________________

  • נא לסמן בעיגול / למלא את הפרטים

מלגת קזז דלאל לסטודנטים

הודעה לסטודנטים

ניתן עדיין להגיש בקשה למלגה לשנה"ל הנוכחית – תשפ"א.

מלגת קזז דלאל לסטודנטים

המלגה מיועדת רק לסטודנטים הלומדים השנה לתואר ראשון .

מועד הגשת בקשה – לא יאוחר מ- 20.7.21,

תשובות יימסרו רק לזוכים במלגה עד 31/8/21.

פרטים על המלגה באתר  : www.milgapo.co.il/?milga=_kd-fund

לשאלות נוספות: info@milgapo.co.il

 

יש לעיין גם בהנחיות הכלליות באתר MILGAPO.CO.IL בו מוצג באופן שוטף

מידע עדכני מפורט על מגוון מלגות , עם / ללא חובת פעילות קהילתית וכיו"ב

לפרטים: www.milgapo.co.il/?milga=june-milgot

 

בברכה

גילה פינקלשטיין

יו"ר וועדת מלגות

דבר הפרשה- פרשת בלק

מאת רב המכללה הרב דניאל דויטש

הביטויים (פרשת בָלָק)

*ותפתח האתון את פיה*

*בא לברך ונמצא מקלל*

🌺

עם ישראל בהליכתו במדבר מָנָה לפחות 2 וחצי מיליון איש!!

מלך מואב נלחץ מאוד ומחליט להשתמש בנשק לא קונבנציונלי,קללות של מכשף.כי בלוחמה רגילה כבר הבין שאין לו סיכוי.

הוא שולח למשימה את בִּלְעָם המכשף הגדול.

בלעם רוכב על אתונו והיא בדרך לבלק רובצת ומסרבת להמשיך ללכת !!

הוא מכה אותה במקלו ואז למרבה ההפתעה היא פותחת את פיה ואף מוכיחה אותו על כך, שהיא תמיד עושה רצונו ועכשיו נעצרה כי מלאך ה' עומד כנגדה.

"האם על כך מגיע לי מכות"?!

הנה הפסוקים:

וַתֵּרֶא הָאָתוֹן אֶת מַלְאַךְ יְהוָה וַתִּרְבַּץ תַּחַת בִּלְעָם וַיִּחַר אַף בִּלְעָם וַיַּךְ אֶת הָאָתוֹן בַּמַּקֵּל. וַיִּפְתַּח יְהוָה אֶת פִּי הָאָתוֹן וַתֹּאמֶר לְבִלְעָם מֶה עָשִׂיתִי לְךָ כִּי הִכִּיתַנִי זֶה שָׁלֹשׁ רְגָלִים.(פְּעמים)

(פאדיחה.המכשף הגדול שבא בהֶבֶל פיו להשמיד עם שלם לא יכול על אתון…)

בכל אופן מכאן הגיע הביטוי שאומרים על אדם שתקן שלא מוציא מילה ופתאום מתחיל להתלונן בשצף קצף, *האתון פתח את פיו*.

בהמשך,בלעם ניגש לקלל את העם אך הקב'ה משתלט לו על הלשון ויוצאות לו ברכות.ממש *בא לקלל ונמצא מברך*

ומכאן בא גם הביטוי ההפוך

בא לברך ונמצא מקלל.

דוגמאות:

★"הלוואי שהיו גם לנו באירגון מינהלנים כמוך"

"תודה,אבל אני המנכ'ל"…

(= בא לברך ונמצא מקלל ).

★"הניסוח רדוד!! מתאים לילד בכיתה ז"!!

"ממש תודה כבוד המנהל ,הבן שלי בכתה ד'…

(= בא לקלל ונמצא מברך)

 

דבר תורה לפרשת בלק:

האדם נוטה לעקם את מחשבתו לפי מה שליבו נוטה

מלגות – קריית מלאכי רצה למרחקים

הודעה לסטודנטים בחנ"ג

לקראת שנה"ל תשפ"ב, ניתן להשתלב בתוכנית "קריית מלאכי רצה למרחקים" – לקידום והעצמת ילדים ונוער בקריית מלאכי דרך עולם האתלטיקה ו/או הכדורגל.

סטודנטים לחנ"ג, יוכלו להשתלב באימון תלמידים בתוך בתי הספר בקריית מלאכי, או במסגרת בלתי פורמאלית, וליטול חלק בפרויקט חברתי חשוב, בתמורה למלגה.

התוכנית מיועדת להנגיש את האתלטיקה הקלה לכל הילדים ובני הנוער בקריית מלאכי, תוך שימוש באתלטיקה ככלי להגשמה עצמית ומיצוי הפוטנציאל האישי.

 

מטרות הפרויקט:

  • העצמת ילדים ובני נוער על ידי יצירת מסוגלות עצמית, דחית סיפוקים, דבקות במטרה וחוסן נפשי
  • חינוך למנהיגות, אחריות וכישורי חיים
  • טיפוח הפוטנציאל האתלטי בקרב ילדים ובני נוער
  • קידום אורח חיים בריא
  • הקטנת שיעור הנשירה מבתי הספר ובהמשך גם מהצבא / השירות הלאומי

פירוט העשייה:

  1. פעילות בבתי הספר – באימון של חוגי ריצה לתלמידים, במסגרת יום הלימודים או מיד בסיומו.
  2. אימוני כדורגל לילדים הזקוקים להעצמה וטיפוח במסגרת פרויקט "היוזמה החינוכית ספורטיבית".

 

הסטודנטים יקבלו הדרכה וליווי מקצועיים.

עדיפות לסטודנטים עם תעודת מאמן (לקבוצות הריצה).

סטודנטים ללא תעודת מאמן – לקבוצות גיל צעירות יותר, לתנועה ולאתלטיקה לגיל הרך, כהכנה לריצה. 

סכום המלגה:  10,000 ש"ח עבור 130 שעות, הצפי הוא שהסטודנט יעביר 4 שעות שבועיות.

הסטודנט יתוגמל גם על שעת הדרכה.

מוצעות 3 מלגות:

  • בוקר מרוכז פעם בשבוע, בבתי ספר יסודיים שונים, לאימונים באתלטיקה.
  • מאמן כדורגל, פעמיים בשבוע, בשעות 13-15 , אפשרי גמישות קלה בשעות, אפשרי גם ביום שישי.

המעוניינים – מתבקשים לפנות ל:

יעל צובארי, מנהלת מחלקת הספורט בעיריית קריית מלאכי

טל'  054-7605309

                                    הקודם – זוכה!

בברכה

גילה פינקלשטיין

יו"ר וועדת מלגות

ביטוי ודבר תורה לפרשת חוקת

הביטויים: (פרשת חוקת)

*להוציא מים מסלע*

*סמל חיל הרפואה* (נחש מתפתל על מקל)

*הֵרים על נס*

עם ישראל בהליכתו במדבר מתלונן על מחסור במים.

(מותה של מרים ,אחות משה,גרם לכך שנס הבאר שנדדה עימם במדבר,פָּסָק)

משה מכֵּה סלע מסוים ויוצאים מים רבים.ממש נס.

ומכאן נוצר הביטוי למעשה לכאורה בלתי אפשרי.

"להעביר בגרות את התלמיד הזה,זה ממש להוציא מים מסלע".

*נחש מתפתל*

העם שוב מתלונן.קשה עליו ההליכה במדבר ועדיף המוות.

ולמה בכלל יצאנו ממצרים.

הקב'ה מעניש אותם בנחשים שבאים בהמוניהם ומכישים והורגים בעם.

משה רבינו יוצר במהירות נחש עשוי נחושת ומניף אותו על מקל גבוה שכולם יראו

*שם אותו על נס* כלשון התורה

ומרגע זה כל מי שגוסס מהכשת הנחש ומביט על הנחש של משה ,מתרפא מיד!

ושואלים חז'ל:

"וכי נחש ממית או נחש מחייה?!

אלא לומר לך:

שבזמן שהיו ישראל מסתכלים כלפי מעלה ומשעבדים את ליבם לאביהם שבשמים היו מתרפאין.ואם לאו היו נימוקים".( מתים.מלשון נֶמֶק)

ללמדנו שהרופא והתרופה הינם רק שליחים,ממש כמו הנחש מנחושת שיצר משה, ואילו כוונת הלב והמעשים הטובים הם העיקר!

(נציין רק כי ברבות השנים הפך הנחש של משה למונומנט של עבודה זרה !

הפכו את הסמל לעיקר ואת כוונת הלב לטפל.

וחִזקיהו המלך,כ 650 שנה אחרי, כָּתש אותו לחתיכות מסיבה זו)

שבת שלום

דניאל דויטש