שנה א' לאחר התמחות- אופק חדש- תש"פ
רכזת פיתוח מקצועי, שנה א' לאחר ההתמחות: ד"ר ורדה צימרמן, vardazim@macam.ac.il
לסיכום מפגש פתיחה לשנת התשע"ו לחצו כאן
לסיכום מפגש פתיחה לשנת התשע"ה לחצו כאן
לאגרת למתמחים בהוראה לקראת שנת ההוראה הראשונה לאחר ההתמחות לחצו כאן
היקף הקורס 30 שעות. הקורס מובנה משני חלקים:
– 30 שעות אקדמיות המתקיימות במכללה (1-2 מפגשים בחודש, בין השעות: 16:00-19:00) .
– המורה זכאי 20 שעות ליווי מקצועי של "מורה מלווה" בביה"ס.
מנהל/ת בית הספר מאשר/ת את בחירת המורה המלווה (ב"טופס מינוי מורה מלווה" להלן) .
מפקחת גן הילדים תאשר את בחירת הגננת המלווה
ליווי מורים חדשים וגננות חדשות
מורה מתחיל הוא מורה המלמד בשנה הראשונה והשנייה לאחר ההתמחות. הוא מחוייב להשתתף בסדנת למורים מתחילים במוסד להשכלה גבוהה, והנחיה אישית על ידי מלווה. מורה שקיבל שנה נוספת של הארכת נסיון לצורך קביעות, מחוייב בשנה נוספת של ליווי. עבודת החונכות והליווי מורכבת וכוללת שניות בתפקיד: מחד גיסא – הצורך לתמוך במתמחה או במורה המתחיל, ומאידך גיסא – החובה להעריך את עבודתו לצורך מתן רישיון עיסוק בהוראה או לצורך מתן קביעות בהוראה.
התנאים הנדרשים לתפקיד המלווה:
-
עובד הוראה כמורה או כגננת (מנהל בית ספר או מפקח לא ישמש כמלווה )
-
מורה שהינו עובד הוראה מסגל ביה"ס בו מועסק המורה המתחיל
-
בעל תעודת הוראה ורישיון הוראה
-
המלווה – בעל ותק של 8 שנים לפחות בהוראה ובעל ניסיון של שנתיים לפחות בחניכת מתמחים.
-
על המלווה להיות בעל ניסיון בהוראת מקצוע אחד לפחות ממקצועות ההוראה המורה המתחיל
-
על המלווה להיות בוגרי קורס להכשרת חונכים ומלווים, או להתחייב להשתלב בקורס במקביל לעבודתו.
-
השתתפות פעילה במפגשי השתלמות שיוצעו על-ידי המוסד המכשיר במשך שנת הליווי.